Byten och reklamationer

Byten och reklamationer

30 dagars öppet köp
Du har alltid 30 dagars öppet köp. Du kan alltså returnera varan inom 30 dagar från det att varan levererats och få tillbaka beloppet du betalt. Varan skall vara i oförändrat skick, d v s får inte vara använd men får givetvis ha packat upp och kontrollera varan försiktigt. Varan skall skickas i retur i sin originalförpackning och det är viktigt att varan kommer till oss i oskadat skick.


Vi kan ombesörja returfrakten med DB Schenker på ett tryggt sätt till ett fast pris av 99 kronor inom Sverige.
Vid utnyttjande av ångerrätten, vänligen kontakta vår kundservice på e-post så att vi kan skapa ett ärende: info@artglassvista.com
     
Byten
Om du har beställt fel eller önskar att byta till något annat. Beställ då varan du önskar på hemsidan och returnera den tidigare varan/beställningen. Vi kommer att hantera din retur och beställning som två separata ärenden. Viktigt att varan returneras oskadad och med sin originalförpackning och eventuella lappar och manualer. Använd inte originalförpackningen som yttre emballage, då skadas originalförpackningen och returen kan inte godkännas.

Packa din retur väl och det går självklart bra att använda samma emballage som produkten ursprungligen var förpackad i. När vi får tillbaka varan kommer du att bli kontaktad av vår kundtjänst.

Reklamation / fel vid leverans

Om någonting har blivit fel med er beställning, leverans, skadat eller fel antal varor kontaktar du vår kundservice på e-post: info@artglassvista.com 

Felskall anmälas inom 5 dagar efter att beställningen mottagits. ArtGlassVista står för alla kostnader inklusive transport vid en godkänd reklamation. Vid reklamationer tillämpas konsumentköplagen, se www.konsumentverket.se.
ArtGlassVista förbinder sig att alltid följa ARN (Allmänna Reklamationsnämndens) rekommendationer.