Köpvillkor

Köpvillkor

Allmänt
Vi ingår inte avtal med minderåriga (Personer under 18 år) Är man minderårig krävs målsmans skriftliga godkännande.
Vid beställning online träffas avtal om köp när din betalning blivit godkänd.

Produkter som ej finns på lager med leveranstid 2-3 dagar eller mer.

Vi förbehåller oss rätten att informera att produkter som tillfälligt inte är tillgängliga på lager kan vara slut och därmed inte kunna levereras vid den aktuella tiden eller levereras överhuvudtaget. Vi beklagar eventuella olägenheter detta kan medföra och tackar för förståelse.


Vi förehåller oss rätten att vid uppenbara felaktigheter, t.ex. pris eller tryckfel att korrigera felet i efterhand. Skulle du inte vilja köpa varan efter korrigeringen får du självklart avboka din beställning utan kostnad. Vi förbehåller oss även rätten att inte genomföra en beställning om t.ex. varan är slut, tekniska problem eller om det uppstår problem med betalningen. ArtGlassVista förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Om du vill ta bort eller korrigera din beställning kan vi endast göra detta innan beställningen lämnat vårt lager.

 

Betalning

ArtGlassVista hanterar säkra kortbetalningar i samarbete med Klarna. Alla betalningar kräver "3D Visa security" eller Bank ID. Kortbetalning är säkert för dig som kund. Säljföretaget kommer inte att ta del av dina kortuppgifter. För din säkerhet täcks du även av bankens försäkring vid otillbörlig debitering. Försäkringen gäller även om säljföretaget hamnar i likvidation eller går i konkurs. Vid misstanke om otillbörligt kortköp stoppas betalningen av banken, det är därför viktigt att du följer instruktionerna noga och uppger korrekta uppgifter vid betalning.

 

Ångerrätt

Du har alltid 14 dagars lagstadgad ångerrätt av ditt köp men ArtGlassVista erbjuder dig ytterligare 16 dagar för din trygghet. Detta innebär att du har totalt 30 dagars ångerrätt på alla våra varor och kan alltså returnera varan inom 30 dagar från det att varan levererats och få tillbaka beloppet du betalt. Varan skall vara i oförändrat skick, d v s får inte vara använd och originalkartongen får inte vara skadad. Varan skall skickas i retur och det är viktigt att varan kommer till oss i oskadat skick. I övrigt läs mer under "Retur". Vid utnyttjande av ångerrätten, vänligen kontakta vår kundservice: info@artglassvista.com

 

Förstasortering
Alla produkter är godkända av tillverkaren och har kvalitetsmärkning för förstasortering. För att garantera att produkten håller den utlovade kvalitén synas alla produkter en extra gång av ArtGlassVista. Du som kund ska vara säker på att du får produkter av högsta kvalitét.

 

Prenumerera på våra nyhetsbrev 

Nya kunder kan anmäla sig att prenumerera på våra nyhetsbrev och erhålla en rabattkod. Dock gäller följande.


Regler för funktionen:

-Gäller endast för kunder i Sverige.
- Erbjudandet visas tills man tackar Ja eller Nej
- Gäller bara icke existerande prenumeranter
- Om man signar upp, får koden, av-prenumerar och försöker igen så får man ett fel att erbjudandet bara gäller nya prenumeranter.
- Rabattkoden skickas på mail till angiven epost, så man måste ha access till epost-adressen för att få upp koden.
- Erbjudandet som går till existerande prenumeranter gäller också bara en gång.
- Erbjudandet som går till existerande prenumeranter skickas bara på order som INTE i sig utnyttjat en annan rabattkod.
- Erbjudandet gäller endast .SE domänen, INTE .com.
- Alla koder är unika och personliga och skapas upp enligt våra regler i samband med att man tackar Ja på sajten. Koder kan följas upp som normalt inne i Admin.

-Rabattkoden gäller inte för unikat!
 

Prisgaranti
ArtGlassVista har som målsättning att alltid vara det bästa alternativet för dig som kund. Förutom marknadens bästa service till våra kunder innebär det även att vi skall ha marknadens bästa pris. Har du handlat hos oss och inom 30 dagar hittar samma produkt billigare i någon annan e-handel återbetalar vi mellanskillnaden. Jämförelsen skall göras med fraktkostnaden från en svensksäljare och till en svensk leveransadress inräknad. Produkten ska finnas tillgänglig för alla att köpa.

 

Vilkor för prisgaranti

  • Det ska vara en svensk webbutik med svenskt organisationsnummer och lager placerat i Sverige.
  • Prisgarantin gäller endast för varor som omfattas av svenska regler för moms, tull och konsumentskydd.
  • Konkurrentens vara ska omfattas av svenska regler för garanti och konsumentskydd.
  • Produkten ska vara i nyskick och finnas på lager för omgående leverans.
  • Det är inte möjligt att kombinera rabatter med prisgarantin.
  • Priset på produkten ska följa de rekommenderade priserna på produkten dvs prisgarantin gäller inte vid fel rekomendationspris från tillverkare eller leverantör.
  • Prisgarantin gäller inte vid kampanjer som t.ex först till kvarn  erbjudanden, Öppningserbjudanden eller begränsatantal.
  • Dokumentation måste vara i form av länk till produkten.


Priser
Alla priser inkluderar svensk moms om 25% och eventuella tullavgifter förutsatt att någon av nedanstående länder är leveransadress. Alla erbjudanden gäller under den uppsatta tiden för erbjudandet eller så långt lagret räcker.

Frakt
Alla produkter som visas i butiken finns för leverans, förutom limiterat & unikt glas där leveranstiden är 2-5 dagar. Vid eventuell försening kontaktas du av vår kundtjänst och har då som konsument rätt att häva köpet utan kostnad om så önskas. Återbetalning sker på samma sätt som betalningen är gjord, oftast omgående, senast inom 30 dagar.

Alla leveranser sker i samarbete med PostNord, Budbee, Schenker, FEDEX eller DHL.

 

Till privatpersoner i Sverige skickas beställningar med PostNord, BudBee, Schenker eller DHL till ombud eller som hemleverans.

Tänk på att beställningar ligger olika länge hos olika ombud beroende på palts.

 

Vi har inte möjlighet att leverera till boxadresser!


Vi kan inte utföra ändring av ombud!


Fraktkostnader

Sverige
Fraktfritt på alla beställningar över 500 kr till privatpersoner, beställningar under 500 kr debiteras en fraktkostnad på 49-69 kr beroende på leverantör.

Vi erbjuder hemleverans med BudBee & PostNord för 99 kr

Företagspaket

Vi levererar direkt till ditt företag mot en fastkostnad på 79 kr.

 

Europa - Belgien, Danmark, Frankrike, Luxemburg, Nederländerna, Tyskland och Österrike
Fraktfritt vid köp över 100 EUR annars fraktkostnad 10 EUR

Övriga Europa
Fraktfritt vid köp över 300 EUR, annars fraktkostnad 19 EUR

Storbritannien

Fraktkostnad 600 SEK

Australien, Hong Kong, Japan och Sydkorea
Fraktkostnad 800 SEK

 

Norge
Fraktkostnad 19€

Leveranser till Norge skickas som "DDU," vilket står för "Delivered Duty Unpaid." Det innebär att avsändaren är ansvarig för fraktkostnader och mottagaren ansvarar för eventuella tullavgifter, skatter och andra avgifter som kan uppstå vid leveransen.

 

För leveranser till övriga delar av världen vänligen kontakta kundtjänst för mer information.

 

Vägrar leverans

Om en kund vägrar att ta emot en beställningvid hemleverans, kommer en avgift på 500 SEK att tas ut, samt eventuella fraktkostnader som uppstår i samband med returen. Kunden ansvarar för att täcka dessa kostnader.


Leveranstid
Normal leveranstid är 1-5 arbetsdagar inom EU och 2-8 arbetsdagar till övriga delar av världen från det att en godkänd beställning mottagits.
Har inte beställningen levererats på avtalad tid har kunden rätt att häva köpet. Vid hävt köp kommer kunden att återfå pengarna inom 7 dagar från det att beställningen är tillbaka hos ArtGlassVista.

30 dagars öppet köp
Du har alltid 30 dagars öppet köp på alla våra varor. Du kan alltså returnera varan inom 30 dagar från det att varan levererats och få tillbaka beloppet du betalt. Varan skall vara i oförändrat skick, d v s får inte vara använd men får givetvis ha packats upp och kontrollerats försiktigt. Varan skall skickas i retur i sin originalförpackning och det är viktigt att varan kommer till oss i oskadat skick.

Retur

Du har rätt att öppna och inspektera produkten. För att din retur ska godkännas, måste varan, tillsammans med eventuellt originalförpackning, returneras i lika gott skick som när du mottog den, det vill säga i väsentligen oförändrat skick. Om produkten du beställde kräver montering, måste den returneras omonterad för att returen ska accepteras.

Vi uppskattar din förståelse och samarbete för att underlätta en smidig returprocess. Tack för att du väljer våra produkter.


Vid retur måste du kontakta vår kundservice via e-post: info@artglassvista.com för att få en returfraktsedel. Varan skall skickas i retur i originalförpackningen. Det är ditt ansvar som kund att varan kommer till oss i oskadat skick, se därför till att varan emballeras väl. Det är kunden som står för returfrakten. Vi kan ombesörja returfrakten på ett tryggt sätt till ett fast pris av 99 kr inom Sverige oavsett hur många varor du returnerar vid ett och samma tillfälle.

Returen är inte godkänd förrän vi får tillbaka och kontrollerat varan. Vid godkänd retur återbetalas summan på samma sätt som betalningen skett, har betalningen skett med kreditkort kommer samma kontonummer krediteras. Återbetalning sker så snart en godkänd retur mottagits. Vid ej godkänd retur returneras varan och frakt debiteras. Varor som kommer i retur utan giltigt returnummer returneras till kunden och frakt debiteras. Kunden står för returfrakt. Vi kan ombesörja returfrakten på ett tryggt sätt till ett pris av 99 kr per paket för paket upp till 50x50x50 cm paket som är större debiteras 299 kr i returfrakt per paket.

För retur av beställningar som överstiger 10.000kr debiteras 299 kr i returfrakt per paket.

Återbetalning sker på samma sätt som betalningen är gjord, senast inom 14 dagar.

Om du skickar tillbaka själv

Returadressen är: ArtGlassVista, Strömgatan 15, 212 15 Malmö  Sverige
Vi har inte möjlighet att hämta returer hos ombud, returen måste ska skickas direkt till oss!

Garanti
Naturligtvis har du garanti på alla produkter köpta av oss. Garantin gäller i 1 år från det datum då varan levererats.
Som privatperson omfattas du även av konsumentköplagen, vilket innebär att du har reklamationsrätt under 3 år. För övrigt gäller svensk konsumentlag, se www.konsumentverket.se

 

Fel vid leverans

Skulle någonting ha blivit fel i er leverans, fel eller skada på en vara, fel vara eller fel antal varor kontaktar du vår kundservice på 040 668 81 90 eller info@artglassvista.com. Felet skall anmälas inom skälig tid efter det att varan mottagits. ArtGlassVista står för alla kostnader inklusive transport vid en godkänd reklamation. ArtGlassVista förbinder sig att alltid följa ARN (Allmänna Reklamationsnämndens) rekommendationer.

ARN

Box 174

101 23 Stockholm

Som konsument kan du även vända dig till EU´s tvist lösenorgan EU ODR - https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show 


Åberopar kunden garanti och det visar sig att felet beror på yttre åverkan och därför inte täcks av garantin står kunden för eventuell hanteringskostnad. Vår auktoriserade personal kommer i första hand avgöra om felet beror på en felaktigt producerad vara eller yttre åverkan efter att varan nått kunden. Kunden står för fraktkostnader om kunden åberopar garanti (Utfrakt 69kr, Returfrakt 99kr).

Vid godkänd reklamation återbetalas eventuella kostnader på samma sätt som betalningen skett, har betalningen skett med kreditkort kommer samma kontonummer krediteras.

Återbetalning sker så snart ett ärende avslutats.

På Trygg e-handels inrådan kan vi även garantera att alla våra varor kan användas i Sverige.
Vid garantiärenden, vänligen kontakta vår kundservice 040 - 668 81 90 eller info@artglassvista.com

PriceRunner Köpgaranti
När du handlar hos oss omfattas du av PriceRunner Köpgaranti. Därmed är ditt köp skyddat upp till 50.000 kronor om något problem skulle uppstå. Köpgarantin kostar ingenting och gäller för alla registrerade medlemmar hos PriceRunner. Om du inte redan är medlem på PriceRunner och besökt oss genom dem så kan du, inom 60 minuter efter ditt köp genomföra din registrering. Det är kostnadsfritt och tar mindre än tre minuter och vips så blir ditt köp skyddat!

Bli medlem gratis på PriceRunner!

Köpgaranti får du ersättning för defekt vara, om leverans av varan uteblir, om en enskild vara saknas vid leverans eller om varan är felaktig. För att Köpgarantin ska gälla så behöver beställningen vara adresserad till den adress du är skriven på. Ersättning utgår endast för inköpskostnader, fraktkostnader och den direkta ekonomiska skada du som kund lidit. Ingen ersättning lämnas för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeminskning eller uteblivna intäkter. På PriceRunner hittar du en lista på kategorier som ej omfattas samt kompletta finstilta villkor som gäller.

Endast en del av butikerna hos PriceRunner täcks av Köpgarantin. Vi är en av dessa butiker. I deras tjänst är butiker som täcks markerade med Köpgaranti-symbolen vid sina namn. Målet med Köpgarantin är att konsumenter som näthandlar ska känna sig tryggare.
 

Delleverans

Vi vill informera våra kunder om att delleveranser kan förekomma vid vissa tillfällen. Vi på ArtGlassVista gör allt vi kan för att säkerställa snabba och smidiga leveranser av dina beställda produkter. Ibland kan dock vissa faktorer som lagerstatus eller logistikutmaningar påverka leveransprocessen.

Delleveranser innebär att dina beställda produkter levereras i flera omgångar istället för att alla levereras samtidigt. Detta kan ske av olika skäl, inklusive tillfällig brist på lager, säsongsbaserad efterfrågan eller andra logistiska utmaningar. Vi vill försäkra dig om att varje delleverans kommer att ske så snart produkterna blir tillgängliga.

Vi ber om din förståelse och tålamod om en delleverans skulle inträffa. Vår högsta prioritet är att säkerställa att du får dina produkter så snabbt och smidigt som möjligt. Om du har några frågor eller behöver mer information om din beställning och delleveranser, är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst.

 

Momsfritt för företag inom EU
Företag som är momsregistrerade i ett EU land annat än Sverige och som kan uppge ett giltigt EU-momsnummer debiteras inte svensk moms 25%. Priserna på webbplatsen visas med moms, momsen dras av i kassan efter det att du loggat in eller nyregistrerat dig. Vi levererar endast till den adress där företaget finns registrerat. För att kontrollera om ett momsnummer är giltigt kan du använda länken nedan.
http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/


Betalningsalternativ
Vi använder oss av Klarna Checkout. Du kan ta del av Klarnas vilkor här: Klarna Köpvillkor/Användarvillkor


Reklamation / fel vid leverans
Skulle någonting ha blivit fel i er leverans, fel eller skada på en vara, fel vara eller fel antal varor kontaktar du vår kundservice på e-post: info@artglassvista.com 

Vid reklamationer tillämpas konsumentköplagen, se www.konsumentverket.se


Transportskador
Synliga skador på godset skall anmälas till vår kundtjänst på e-post: info@artglassvista.com inom 5 dagar efter leverans.

Alla fel skall anmälas till vår kundtjänst på e-post: info@artglassvista.com

Ej utlösta paket

Du ansvarar för att ta emot eller hämta din beställning hos postombud i enlighet med vad som framgår av de instruktioner som du får i samband med beställning. Beställningar som ej är uthämtade debiteras med full frakt + 250 SEK inklusive moms för hanteringskostnader.

 

Beloppet är 250 kr i hanteringskostnader + 49 kr i frakt. Total kostnad 299 kr om man inte hämtar ut sin beställning!

Om paketer är större än 40x40x40 cm så debiteras ytterliggare 800 kr i avgift om du inte hämtar ut din beställning!


Specialbeställningar
Vi kan hjälpa dig med gravyr och specialbeställningar i form av specialprodukter. Utformade efter dina önskemål. Vid specialbeställningar kräver vi ett godkännande av skiss på slutprodukten samt förskottsbetalning.

Öppet köp gäller inte för specialbeställningar!

 

Vänligen kontakta oss innan beställning görs på info@artglassvista.com



Personuppgiftslagen
När du beställer av oss ger du oss samtidigt din tillåtelse att spara ditt namn, adress och telefonnummer tillsammans med uppgifter om vad du handlat i vår databas. Vi behandlar självfallet dina uppgifter som personhandlingar med särskild hänsyn och delar dem inte till någon annan.

Cookies
ArtGlassVista.se använder cookies för att tillhandahålla en smidig väl fungerande e-handel. Cookies används bland annat för att hantera innehållet i din kundvagn samt din inloggning. Vi använder oss också av cookies för att mäta och optimera vår marknadsföring. Om din webbläsare är inställd för att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att lägga din beställning över Internet. Du kan i så fall enkelt ändra denna inställning i din webbläsare.

Kontakt
Våra kontaktuppgifter är:

ArtGlassVista

Strömgatan 15

212 15 Malmö

Sverige

Org: 556784-3411.

Tel 040 - 668 81 90, 

E-post info@artglassvista.com